اقدام به ازدواج
سنت پیامبر آخرالزمان: ازدواج
روابط قبل و بعد،موانع،آسیبها و... در ازدواج

خواستگاری رسمی

در خواستگاری رسمی چه نکاتی را باید رعایت کرد تا به شکلی مناسب برگزار شود؟

پس از تعیین زمان خواستگاری، خانواده پسر باید سروقت حضور یابند و اگر به هر دلیلی ممکن است تأخیری پیش آید، به خانواده دختر اطلاع دهند.
خانواده دخترنیز باید در زمان تعیین شده آماده باشند و کارهای لازم را به تأخیر نیندازند تا با آرامش کامل از خانواده پسر پذیرایی کنند.

قرار خواستگاری باید زمانی گذاشته شود که افراد آرامش داشته باشند؛ بنابراین در زمان مناسبی از شب که همه از کار فارغند و در روزی تعطیل( و ترجیحا مبارک) و هوایی مناسب، بهتر است.

امام باقر (ع) از خواستگاری در هوای گرم نهی فرموده و امام علی (ع) روز جمعه را پیشنهاد داده که هم روز تععطیلی کارهای روزمره و هم مبارک است.

حضور کودکان کوچک و صدای تلویزیون یا پخش موزیک ممکن است فضای جلسه خواستگاری را شلوغ کند و آرامش بزرگترها را از بین ببرد؛ بنابراین، بهتر است کودکان حضور نداشته باشند و تلویزیون و پخش خاموش باشند.

خواستگاری حتما باید در خانه دختر خانم برگزار شود و پایین بودن محله و کوچک بودن منزل نمی تواند توجیه کننده تغییر محل خواستگاری باشد، مگر اینکه دلیل خاصی از جمله تعمیر منزل و ... وجود داشته باشد.
در خواستگاری رسمی، اعضای اصلی خانواده(پدر، مادر، خود شخص و خواهر و برادر بزرگتر متأهل) حضور می یابند. حضور دیگر نزدیکان(پدر و مادر بزرگ، عمو، عمه، دایی و خاله، عروس ها و دامادها و ...) در جلسه خواستگاری ضرورت ندارد. از آنها می توانید در جلسه بله برون که جلسه نهایی و رسمی خواستگاری است، دعوت کنید.

دلیل تأکید بر حضور اعضای اصلی خانواده در خواستگاری، پنهان ماندن آن است تا در صورت منتفی شدن، مشکلی را برای دو خانواده به ویژه خانواده دختر ایجاد نکند و افکاری از قبیل ((اسم یا عیب روی دختر مردم گذاشتند و رفتند)) منتفی شود که البته نباید چنین افکاری اصلا وجود داشته باشد.

زمان جلسه اول خواستگاری نباید طولانی شود. حدود یک ساعت(15دقیقه برای احوالپرسی و تعارفات و 45 دقیقه برای گفت و گوی اولیه دختر و پسر) کافی است. زمانی که دختر و پسر جداگانه صحبت میکنند، خانواده ها نیز می توانند درباره مسائل مورد علاقه خود گفت و گو کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





24 آبان 1389برچسب:اقدام به ازدواج, :: 23:44 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. در حد توان علمی،دینی و تجربی در مورد مسائل مربوط به ازدواج به شما دوستان مشاوره و راهنمایی خواهم داد.منتظر نظرات،پیشنهادات و انتقادات شما هستم. به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 213
بازدید کل : 70289
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1